třetí chemoterapie+BL z druhé sady týdenních cyklů..tedy 3/12

Hola, hola...Lipno volá, tedy spíš píše!!!
Přeji všem krásný ještě prázdninový pátek..jak již oslovení napovídá, dnes píši přímo z další mini dovolené na Lipně. Část rodiny právě teď relaxuje v posteli, jen já jsem si sedla k noťasu a píšu pár řádek..jak to tedy bylo tento týden na další chemo..A protože jsme tady ubytovaní v apartmánu, tak máme s sebou i notebook, právě proto abych mohla napsat další článek na blog..Doma bych nestíhala vše dopsat..jsme tady od středečního rána až do neděle. Chci tedy dopsat chemo 3/12 a pak také poznatky z Lipna..a že těch je opravdu hodně..:-) a v pondělí 26.8. mne čeká zase už další chemo..tedy další článek..A v hlavě mám ještě asi tři články, které se mi pořád z časových důvodů nedaří napsat..ale výhledově je napíšu...:-)
Na další chemoterapii jsem byla mimořádně v úterý, protože v pondělí jsem měla cca 5 týdnů naplánované vyšetření u oční lékařky. Hlavně měření očního tlaku, které jsem podstoupila celkem 3x v 7.45, v 11.00 a pak v 15.00 hodin, to jsme šla i k paní doktorce. Měření očního tlaku je velmi rychlé a nebolestivé vyšetření, které provádí sestra a trvá asi 10 vteřin. Člověk se jen dívá okem do nějakého očního přístroje (netuším jak se jmenuje) na zelené světélko, sestra párkrát zaměří oko a foukne do něj..tento přístroj změří tlak v oku. To se opakuje na každé oko zvlášť, celkem 3x denně, aby byly vidět rozdíly a změny. U tohoto vyšetření je jen malinkato náročné, že musíte přijít 3x během dne.
Když jsem pak byla u paní doktorky, tak mi řekla, že se mi tlak v očích hodně mění, pravděpodobně je to důsledkem chemoterapie..vždy jsem měla zrak v pořádku a neměla jsem s očima žádné problémy. Ale nyní po těch chemoterapiích, které dostávám skoro 3,5 měsíce pociťuji únavu očí, špatně se mi kouká hlavně do dálky, mám oči vysušené a ještě se mi v oku udělala ta krvavá skvrna.. Proto jsem byla cca před 5-ti týdny u oční lékařky poprvé..Je to nepříjemné, když vás nějak limituje vidění..protože oči jsou fakt velmi potřebné ke všemu..jen při spaní jsou zavřené, ale spát pořád nemůžu. Ale občas mám oči ráda zavřené, protože je to pro ně úleva. Mluvily jsme o tom s lékařkou -onkoložkou, říkala mi, že je to jen dočasné..tedy ve většině případů se vše s očima vrátí do normálu.
S paní oční lékařkou jsme se tedy dohodly na celkovém a podrobném vyšetření očí na druhou půlku listopadu, tedy až budu mít ty chemoterapie všechny za sebou a tělo se bude zase dávat do kupy..
Změří mi i zrak, zkontroluje rohovku a udělá něco jako CT očí..vše je pro mne nové vyšetření. A také mne čeká ještě měření toho tlaku 3x denně..někdy koncem října. Dostala jsem kapky, které si každý večer kapu do očí, jsou na snížení toho tlaku v očích. Prý po nich dobře rostou řasy...to mi tedy připadá v mé situaci trochu úsměvné...:-) Řasy mi totiž po chemo vypadávají, a po kapkách mi mají růst nové..trochu v rozporu, se mi zdá..Ale uvidím co mi naroste...a vám pak napíšu..Nebo pošlu fotku, až budu vypadat jako mrkací panenka..:-) No, řeknu bylo by to parádní, protože oči s minimem řas vypadají divně...tak nějak ufonsky!!! Jo, jo..když se podívám do zrcadla, tak si trochu připadám jako ten zelený panáček z Alzy..jen jsem někdy méně zelená a nemám anténku (zatím)..Kdo ví, co mi po těch chemikáliích ještě naroste nebo naopak ubyde...
Tak to byl můj den na očním...a další den, tedy úterý jsme byla na chemoterapii. Řekla bych, že vše bylo tak nějak standardní jako minule..
Nástup jsme měla zase v 10.00 hod a po 12.00 hodině jsme už odjížděla..byla to rychlovka! Opět jsem získala postel..tentokrát ve světle růžovém pokojíčku a jednou spolupacientkou..jedna paní, která měla být s námi na pokoji si totiž spletla číslo a šla jinam..Než jsem stihla napsat pár sms, tak jsem šla domů.. Látky v lahvích jsou také nyní už pořád stejné, já se cítím dobře, jen jsme trochu ospalá..ale nevím, zda je to tím, že mi teď na dny chemoterapií vychází deštivé a chladné dny, tedy spací dny, nebo mi do té první lahve s medikací dávají i něco na zklidnění a spaní...
Odpo jsem tedy doma trochu odpočívala a balila věci na dovču.  Ale jak tady teď jsme, tak si asi budeme muset naplánovat ještě příští týden na relax po dovolené..pořád něco děláme a pondělí na té další chemo asi  celé prospím! A to nás toho ještě spoustu čeká...:-) A to je dobře, proto jsme tady..
Abych nezapomněla, před chvílí jsme si také "bodla" injekci...tak to vypadá, že je asi budu dostávat každý týden. A včera jsem navštívila Český Krumlov..ale nikoliv za návštěvou památek, ale dbyla jsem v nemocnici dát krev..To byl zase zážitek, ale to vám napíšu příště..:-)
Mějte krásný zbytek pátku, hezký víkend a zase brzy na viděnou..:-)

p.s. Mám konec pauzy..eme na prohlídku Stezky v korunách stromů a přihlásit se na běžecký závod..poběžíme štafetu..já a Štěpánka...Tak nám zítra držte palce..DĚKUJEME!!!

Ahoj Štěpánka..:-)



...symbol Lipna..obří ryba a my dvě 


...trochu podřimování na lůžku...:-)

...moje "ztracená" džíska s kloboukem

...spoustu aktivit na Lipně

...za pár minut vyrážíme...sem!

...tento týden je tady Lipno Sport Fest
(spoustu skvělých akcí)

...je z čeho vybírat a zkoušet...:-)
(tak jsme zkoušeli...)

d

Komentáře