Už jsem byla u kadeřnice...:-)

Ahoj všechny holky, čtenářky a také kluci, čtenáři...:-)
Dnes nemám skoro žádné nové zprávy ohledně zdraví, i když trochu vlastně jo!
Co je pro mne teď novinka??? Byla už jsem včera u kadeřnice...se svými cca 2-2,5 cm dlouhými/krátkými vlasy! Potřebovaly trochu zkrátit, nebo spíš dodat účesu nějaký tvar..budoucí holčičí účes.
Vlasy mi rostou cca od 10.11.2019...a tedy jsou všude stejně dlouhé, na krku a kolem uší už se mi to zdálo trochu "přerostlé". Tak jsem se nejdříve snažila sama "vystříhat" krk strojkem...Se strojkem jsme byli docela sehraní parťáci, když jsem si během chemo vlasy každé tři dny zkracovala. Ale vystříhat si krk, když se na sebe člověk dívá do zrcadla a po slepu si vzadu vystříhává krk...nic moc!
Trochu jsem to zkrátila, pak ještě Štěpánka trochu zarovnávala, ale potřebovala jsem ještě vlasy zkrátit kolem uší a krk vystříhat do ztracena. Tak jsem raději navštívila pánské kadeřnictví, kam člověk přijde bez objednání a počká si, až se uvolní místo u jedné ze čtyř kadeřnic. Nikdy jsem tam nebyla...Ale počkala jsem si, až jedna slečna dostříhá mladého muže, kterému vykouzlila na hlavě opravdu pěkný střih...šla jsem k ní. Bylo tady úsměvné, že všichni muži, kteří byli přítomni, ať před stříháním nebo po...měli mnohem delší vlasy než já. Možná si i říkali..co tam s tou mojí mini délkou dělám! Slečna kadeřnice mi nakonec vlasy upravovala asi 10-15 minut! Strojkem i nůžkami, upravila mi krk a strany. Jen horní část mi nechala růst...jak jsem chtěla. Konečně mám šmrncovní mini krátký střih!!!! No, na někoho ultra mini krátký...ale oproti holé hlavě, je to už hříva...:-)
Vlastně od minulého týdne chodím mezi lidmi bez čepice, už mám hlavu dostatečně vlasatou, nepřipomíná už vůbec holou hlavu, jakou jsem měla ještě před 2 měsíci...Cítím se dobře a myslím, že jsou i ženy, které takový účes volí zcela dobrovolně a rády. Já tedy vlasy nechám dorůst, ale nejsem si jistá u jaké délky a barvy zůstanu. Kdysi jsem už krátké vlasy měla...nechala jsem se ostříhat z dlouhých vlasů na krátko. Nechala jsem si tmavý vystříhaný krk a blond patku...nebo spíš "kastrůlek"...ale brzy jsem zase vlasy nechala dorůst. Péče o tento účes byla celkem náročná, to nebylo nic pro mne. Nikdy jsem vlastně s vlasy neexperimentovala. Cca od patnácti jsem vlasy odbarvovala na blond nebo měla melíry. Nikdy jsem nezkusila tmavou barvu, barevné vlasy nebo trvalou. V tomhle jsem asi dost konzervativní. Vždy jsem měla vlasy rovné, různě dlouhé (spíš dlouhé), ale blond...Každopádně, když se teď podívám na fotky před chemo, tak si tam už připadám jako někdo jiný. Sebe teď vnímám s krátkými vlasy přirozeněji...to jsem já..TEĎ a TADY!!! Jsem jiná...jak vizuálně tak i uvnitř! Ta loňská kapitola mého života, která stále trvá, změnila mnohé...Ale
neříkám, že změna byla horší nebo lepší...prostě bylo a je jiné skoro všechno!!!
Tak to byla kapitola vlasy...velmi blízko jsou řasy a obočí. Ty my dorostly, myslím, že v ještě lepší kvalitě a délce než dříve! Mám je zase na svém obličeji...a to je skvělé! Jen jsem tedy zpozorovala, že mi roste na těle už všechno jak má být...nohy si holím docela často, tak je vše zase v normálu. Jen v ozařovaném podpaží, mám asi tak půlku plochy bez chloupků. Asi je to záření spálilo, nebo zničilo. Nevím tedy jestli je to dočasné nebo trvalé, ale nejsou tam. Což je mi k ničemu, když na půlce chloupky rostou a druhé podpaží si holím také. To jen taková zvláštnost.
Také jsem byla včera na preventivní kontrole u gynekologa. Vše je v pořádku, odebral mi jako vždy 1x za rok stěry na cytologii. Lékař se mne vyptával na průběh léčení, co jsem vše podstoupila atd. Tak jsem mu vše v kostce řekla..a také jsem se zajímala jak to bude dál s menstruací (snad to někoho nebude pohoršovat, že píšu i o tomto intimním tématu), ale snažím se tady psát opravdu otevřenou osobní zpověď z léčby. Mnoho kamarádek se mne i ptalo jak to tedy je??? Proto si myslím, že vás to bude zajímat. Hned po první chemo v květnu, jsem tedy menstruaci ještě 1x měla, ale téměř zanedbatelnou...a pak už ne. Onkoložka mi říkala, že to je normální. Ty chemikálie, co jsem dostávala asi v těle zničily i spoustu dobrého co tam bylo..S lékařem jsme se o tom právě včera bavili, říkal, že chemo často poškodí vaječníky, tedy i jejich produkci. Řekl mi, že menstruace buď přijde nebo ne...ale ať se tím rozhodně nestresuju. Možná to souvisí ještě s chemo nebo s přechodem. Ženy jsou prý, průměrně v přechodu cca od 45 let až do 55 let. Tedy do této kategorie také spadám...datem narozením jo, ale jinak se tak tedy necítím! Ani žádné příznaky přechodu na sobě nepociťuju..A ještě mám antikoncepční nitroděložní tělísko Mirena, které po dobu 5-ti let uvolňuje v těle hormon, který je pro vaječníky příznivý. Ten typ nádoru, který jsem měla, nebyl hormonálně pozitivní, tedy vůbec nesouvisí s ženskými hormony a tyto záležitosti s gynekologem jsem nemusela řešit. Díky tělísku jsem vlastně často menstruaci ani neměla..někdy i roky. To jsme vše s lékařem konzultovali. Odcházela jsem z prevence spokojená a další mne čeká zase za půl roku.   

Mějte se všichni moc hezky...a holky choďte na ty prevence, za spokojený život to stojí!!

p.s a užijte si krásný víkend!!!! A já si budu moc přát sníh...tedy alespoň na horách, kam za týden odjíždíme!!!

Štěpánka...:-)

trochu historie...rok 2019

čerstvě ostříhaná...:-)

odborně ostříhané strany a krk..:-)

"zarostlá" před stříháním....

...mnou zastřižený krk..:-(

to jsem "bývala" já...:-)

a tohle už mnohem dříve také...

...jak vlasy člověka změní..nebo to bylo mládí???

Komentáře