Na skok v "Chorvatsku"...:-)

Ahoj, dobrý den..zkrátka krásný pátek VŠEM!!!
Tak co, myslíte si, že jsem byla v Chorvatsku??? No, nebyla..ale když nemůžeme my k moři a užít si mořské dobroty na talíři, tak to bylo obráceně...Chorvatsko jsme si s přáteli udělali u nás ve Slaném, u kamaráda v hospůdce. Tedy spíš na dvoře venku, vedle hostince...byla to parádní středa, sešlo se nás asi tak kolem 15-20 lidí a měli jsme chorvatský večer. Jedli jsme krevety, kalamáry, mušle, chobotničky, langusty a také pro Chorvatsko typické fíky. Na grilu pak byly ještě další dobroty...chorvatská pljeskavica a čevapi...k tomu všemu byl skvělý chléb a zeleninový salát! A to nebylo zdaleka všechno...na stolech a všude kolem byly parádní stylové dekorace...v podobě lodí, mušlí, na stojáncích postávali racci a všude byly pugéty levandulí, které krásně voněly! A nad tím vším do výšky "zářil" maják...alespoň bílou barvou...zářil! Byl to skvělý nápad od přátel a také zároveň kuchařů, o všechny skvělé dobroty se postarali tři kluci...nutno říci, že by se mohli ucházet okamžitě v nějaké přímořské restauraci...jak ty mořské "potvůrky" bravurně připravili! A dali si opravdu záležet i na té výzdobě...co výzdobě??? Celou dobu ještě hrála typická chorvatská hudba...to byli šlágry!! Vážně jsme se cítili, jako by jsme byli celý den na pláži, koupali se, opalovali a teď k večeru jsme přišli do místní taverny na večeři! Nemělo to chybu...jak posezení s přáteli, tak hlavně ty báječné rybí dobroty!!! Je to opravdu skvělé mít takové přátele, kteří jsou ochotni pro jiné takovou akci uspořádat!!! V Chorvatsku jsem byla asi 3x, ale naposledy před mnoha lety...a bylo příjemné si tamní atmosféru, hudbu a hlavně chutě připomenout!!!
Tak tedy DĚKUJEME kamarádi!!!! 
Myslím, že si nějakou podobnou akci zopakujeme...loni jsme tam měli vlastně grilování na ukončení letní sezóny...to, to letí, už je to skoro rok!!! A během roku různé další setkání a akce...třeba ty naše "schůze" před horami a po horách...Zkrátka setkání s přáteli není nikdy dost!!! 
Příští týden budeme pořádat mini holčičí párty tady u nás doma...pro kamarádky a malé kluky...Manžel odjíždí jako každoročně na týden s kamarády pryč...jezdit intenzivně na kole...a také potom intenzivně pít pivo...:-) Tak se u nás sejdeme s holkama...a jedna má malého syna, tak se ptala, zda ho může vzít s sebou, když to bude holčičí párty...:-) Tak to je jasný....Je tady zákaz jen dospělým chlapům...Budeme tady asi 4 holky dospělé, dvě malé a jeden klučina...Posedíme pod pergolou, pojíme, popijeme a zkrátka si to tady užijeme. Doufám, že bude hezky, aby se mohly děti vyblbnout v bazénu...a když ne, tak si určitě najdou zábavu i tak...Doufám, že to všechno klapne a bude nám přát počasí. No, v obýváku by to vlastně také šlo...ale k létu spíš patří venkovní akce a párty...a pod pergolou se skvěle relaxuje!!! A to mne dost baví a mohu zodpovědně prohlásit, že jsem v tom dobrá!!! No, a letos jak máme tu novou houpačku, tak relaxuju celkem často,  parádně se na ní leží...mnohdy i spí! Je vážně skvělá...je lehací plocha je dlouhá asi 2 metry, když se rozloží na lůžko, to je asi metr široké, tak tam často ležíme všichni tři...má i nosnost 320 kg. Na dřevěném roštu je molitanová matrace, je opravdu moc pohodlná...a hezká jako bonus! Jen jí musím natřít, speciálním olejem na tropická dřeva...je z Malajsie..aby jí nevadil déšť, slunce a vítr. Olej už tady asi 2 měsíce máme...ale není čas. Sakra, to je ale blbá výmluva! Manžel mi to pořád připomíná...tak bych si mohla dát takový osobní závazek, že jí za ten týden, co nebude doma natřu...aby měl takové malé překvapení...bude rád! No, ale teď to ještě splnit!!! Pokusím se...
A jinak??? 
Co se týká mého zdraví, tak jsem podstoupila malé vyšetření v nemocnici ve Slaném. Byla jsem objednána k praktické lékařce, abychom se domluvily na doporučení do lázní. Paní doktorka mi chválila vlasy, vlastně jsem tam naposledy byla někdy v únoru...(s mini tmavým ježkem)...když jsem ještě byla na nemocenské a chodila si pro lístky na peníze. A Mudr. říkala, že musím mít kvůli lázním kontrolní EKG...tak jsem šla rovnou do nemocnice, tohle vyšetření dělají bez objednání kdykoliv dopoledne. Vyšetření jsem měla za sebou asi za minutu. Pak jsem si měla ještě počkat na výsledek na chodbě. Za pár minut mne sestřička zavolala zpět do ordinace, to už na mne čekal lékař...Tak jsem mu řekla, že EKG potřebuju, kvůli pobytu v lázních. Tak prý mne celkově "proklepne" když už jsem tam...No, tak to jsem nečekala...a už jsem měla vyhrnuté triko a lékař mne poslouchal...nejdříve zepředu, pak i zezadu. Měřili mi tlak, prohmatával mi kotníky, zda neotékají a ještě mi vyšetřoval břicho, ptal se mne na mnoho dalších věcí...vše sepsal do zprávy a já za chvíli odcházela...prý ať si krásně užiju lázně, že jsem způsobilá jet!!! Hurá, hurá....
No, a hned mi zase blesklo hlavou, že asi nějaký šestý smysl, mi ráno řekl, ať se osprchuju, umyju vlasy, oholím nohy a namaluju se! Asi jsem tušila, že se to může hodit...lékař byl totiž velký mladší sympaťák. A já jsem se cítila dobře, po té ranní proceduře!..a jelikož jsem měla bílé triko na tělo, tak jsem si vzala i speciální/protetickou tělovou podprsenku s kapsou na umělé prso...a ani to právě moc často nenosím..ale zrovna jsem ho měla!
A teď musím ten papír z interny odnést praktické lékařce, spolu se závěrečnou zprávou z onkologie (30.7.) potom mi připraví žádost nebo doporučení do zdravotní pojišťovny...přesně nevím jak se ten papír jmenuje. Tak to bude příští týden...
A co jsem ještě dělala??? No, bylo toho plno...  
Třeba jsme si se Štěpkou užily hledání hesla do soutěže "zachraňte trosečníky" kterou pro děti připravila dětská televize Déčko...Byly jsme na Božím hrobu ve Slaném, moc jsme si to spolu užily a ještě jsme se zastavily navštívit kamarádky v mojí bývalé práci...Nachodily jsme asi 6,5 km...tedy trochu jsme se občas svezly, měly jsme s sebou koloběžku...ale někdy jsme i pěkně tlačily do kopce!!!
A už se nám rýsuje další výlet...cyklovýlet ze Slaného na Okoř. Bude to určitě hezké a těším se...koupila jsme si i nové cyklo tretry, ty původní jsem už měla mnoho let a materiál už byl trochu opotřebovaný. Dříve jsem jezdila na kole celkem dost i drsné závody, pak jsem měla i ošklivý pád na kole...ale myslím, že spolu s parťačkou (Štěpkou) zase budu jezdit více...Ve dvou se to lépe táhne....i jezdí!!!

Dobrou noc a krásný víkend....a prý mají být konečně letní teploty...tak si všichni užijte koupání...:-)

Štěpánka...:-) 

...už mám zase hlad!!!

...byly to opravdu delikatesy!!!!

...všichni jsme měli boule až za ušima...:-)

krevety, krevety a zase krevety...:-)

alespoň tak...také pěkně hřálo a svítilo!!!

Zachraňovaly jsme trosečníky...
(Boží hrob)

...a společná fotka z místa činu

...to byla radost, když heslo našla!!!

jo, jo...tak tady jsem často a ráda!!!

...už se těším, až v nich vyrazím...:-)












 

Komentáře