Taková "adrenalinová" dovolená...:-)

Ahoj, dobrý večer, dobré ráno nebo raději dobrý den vám všem...
Nevím totiž kdy článek dopíšu, teď je neděle večer a já začínám psát první řádky všech těch zážitků uplynulých dnů! Snad jste tady nevyhlíželi nový článek během minulého týdne...:-( Byla jsem ještě na pár dnů pryč. Teď už se nikam nechystám, tedy kromě lázní, kam už za 3 týdny odjíždím. Ale to bude jiná situace...z lázní vám budu psát pravidelné reporty, ať víte jaké to je být v lázních...co budu podstupovat a tak...A když píšu o lázních, tak mám vlastně ještě informaci, že do lázní opravdu pojedu. Všechny dokumenty jsou vyřízeny a platba uhrazena. Prý už se na mě těší...a to ani netuší, jak se těším já na ně!!!
Tak tedy...byla jsem na malé dovolené...ve třech...já, manžel a Štěpka! A byla to dovolená občas vážně adrenalinová...a jindy zase relaxační a pohodová. A kde jsme byli??? V pondělí jsme ráno vyrazili do Hradce Králové, kde jsme si prohlédli elektrárnu Hučák, Štěpánka tam odevzdala svůj obrázek do soutěže, který doma namalovala, a vybrala si za odměnu plyšáčka. Podívali jsme se po elektrárně a pokračovali v cestě...přes Hradec jsme projížděli na Dolní Moravu...cíl naší dovolené! Aby jsme v našem rezervovaném apartmánu nebyli moc brzy, tak jsme jeli rovnou na další výlet...a tedy omrknout vodní elektrárnu Dlouhé Stráně...Nikdy jsem tam nebyla, jen jí znám z fotek a z vyprávění. Vidět tu obrovskou masu vody v takové výšce byl opravdu hezký zážitek. Ještě když si člověk představí jak asi nádrž stavěli nebo spíš hloubili, je až neuvěřitelné. Počasí bylo také příjemné, foukal větřík a na modrém nebi se honily mraky...takoví bílí bucláčci...:-) No, zase jsem fotila...byla to krása! Občas mi i rodinka pózovala...Byl to moc hezký výlet!!! A to jsme měli ještě dovolenou a zážitky před sebou!
Když jsme se ubytovali k večeru v apartmánu, tak jsme šli prozkoumat nejbližší okolí...a skončili jsme s prohlídkou malebného hřbitova s kapličkou...No, asi divná rodinka...:-) Štěpka si ráda četla náhrobky a prohlížela jednotlivé hroby.
Ale pak už nás čekalo plno aktivit...v úterý dopoledne sice pršelo, ale když se vyčasilo, tak jsme se vydali na výlet, a to na Stezku v oblacích...protože bylo po dešti, tak v lokalitě DM bylo docela málo lidí, tak jsme si vše užili opravdu parádně...bez front, bez lidí, bez čekání a se sluníčkem! Co více si přát...:-)
Štěpánka si hned zase pořídila nové turistické známky, vizitky a razítka...i včera na Dlouhých Stráních měli...a my už máme ve sbírce také! No, píšu máme...je to její sbírka, ale často se na známky ptám já a turistický deníček nosím většinou také já v batohu...tak by se dalo říci, že je to rodinný poklad!
Prozkoumali jsme okolí, možnosti různých aktivit a tak nějak se seznámili s okolím...ještě jsme tady v oblasti Dolní Moravy nebyli. Ale těšili jsme se na Mamutí horskou dráhu a další sportovní i adrenalinové akce...
A tady...několikrát jsme jeli lanovkou na kopec Sněžník...a pak většinou dolů tou dlouhou bobovou dráhou...poprvé chtěla jet Štěpka se mnou...přeci jen viděla tu délku a trochu se bála. Pak mi celou dobu říkala, ať vůbec nebrzdím a jedu co nejrychleji...a že to tedy byl fičák! Zatáčku střídala ještě prudší zatáčka, pak klopená zákruta, sešup dolů...pak prudce nahoru a několik spirál...a takhle se to střídalo tři kilometry! No, je to jen pro otrlé...ale krásný zážitek!!! Další jízdy jsme pak už jezdili všichni sami...Jo, jo u jedné jsme tedy neskončili! Jeli jsme 3x...pak i další den. Ve středisku pak byla i kratší bobová dráha.."jen" 1600 metrů dlouhá. A tam jezdila každý den mnohokrát už jen Štěpánka...a moc si to užívala! Pak také vyzkoušela lezeckou stěnu...tam vydržela lézt skoro hodinu...to jsem jí tedy hodně obdivovala, bylo totiž dost vedro. Já jí pozorovala, fotila, točila video a také podávala vodu...taková servis-mamka! A to jsem často a ráda...jako další den v adrenalinovém parku, když lezla ve výškách a visela na karabinách vysoko v korunách stromů! Lanový park je tedy v Dolní Moravě opravdu moc pěkný...nabízí 5 tras různých obtížností. Kromě jedné trasy jsou všechny pro děti až od 12-ti let nebo dokonce od 15-ti...a minimálně 140 cm. Jinak s dětmi musí jít dospělá osoba (nejčastěji rodič), která za ně ručí a pomáhá jim. Tak od nás šli dva zástupci...a vybrali si druhou nejobtížnější trasu...a musím podotknout, že Štěpka byla bravurní! Všechno zvládla opravdu skvěle!!! Byla jsem na ní moc pyšná...a tatínek jí ani skoro nepomáhal, vše zmákla sama! On spíš jen kontroloval a dohlížel, z bezpečnostních důvodů. Překážky a celá trasa byla opravdu vysoko. Bylo tedy velmi důležité perfektní jištění...a to měli, nejdříve prošli rychlo školením. No, musím říci, že jsem jim záviděla, ale chtěla jsem být vzorná manželka, tak jsem vyslala manžela...vždyť kluci jsou tak hraví..:-) příště půjdu já! I holky jsou přeci hravé...já tedy jo!!! Ale na tomhle lezení jsme byli až poslední den našeho pobytu (další den jsme už odjížděli) tak jsem to nestihla...Štěpánka by určitě moc ráda lezla znovu...jo, jo už teď se těší až polezeme spolu a prý mi to jako "mazák" všechno ukáže...:-)
No, tak máme další důvod tam zase jet...Příště si totiž vezmeme i my holky kola, teď jsme je neměly..:-( Jen manžel, a jezdil...zjistil, že jsou tam krásné trasy po hřebenech, které se dají spojit s lanovkou, a tedy se nemusí moc šlapat do kopců...které samozřejmě v horách jsou všude...:-(  My jezdily jen na koloběžce...spolu! Jsme sehraný tým...jde nám to spolu dobře! Štěpka je navigátorka a já odrážečka a brzdička...
A ještě jeden poznatek z DM...ve čtvrtek když, byla předpověď slunečného počasí, po dvou trochu deštivých dnech...tak resort Dolní Moravy navštívili tisíce lidí, oblast byla přeplněna auty i koly! Skoro bylo nemožné mezi lidmi projít, natož se dostat k nějaké pokladně i jiné atrakci. Všude byly obrovské fronty a někde se čekalo i několik hodin...myslím na tu vyhlášenou Mamutí horskou dráhu! Vše se uklidnilo až později odpoledne, když ti jednodenní turisté odjeli. 
Každopádně se do této oblasti ještě vrátíme, moc se nám tam líbilo. A protože mám také moc ráda adrenalin, tak si příště dám se Štěpánkou lezení a další aktivity, které jsme nestihli teď...6 dnů uteklo jako voda...během víkendu jsme se vrátili.
No, a bohužel nám letos ani kempování nějak nevyšlo...ty prázdniny byly zkrátka moc krátké! Tak stan někde v kempu vybalíme snad zase příští rok...:-)
Štěpánka už dnes odjela k babičce na chatu...aby si ještě se sestřenicí užily pár dnů z prázdnin, než jim brzy začne škola! Snad si ještě vzpomenou, co to je ŠKOLA. Vždyť tam byly naposledy v únoru...

Mějte všichni krásný poslední prázdninový týden...a také RELAXUJTE, než nám rodičům zase začnou s dětmi školní povinnosti...:-)

Ou, ou, ou, ou...já vlastně brzy "prchnu" relaxovat do lázní...:-)

Štěpánka...:-)

zasloužený odpočinek...:-)

2 v 1...Stezka v oblacích & bobová dráha

krásy Dolní Moravy...:-)

šetříme nohy...vezeme se lanovkou...:-)

RELAX na sluníčku...🌞

moje odvážná "horolezkyně"...:-)

...a ještě v oblacích...👍👍👍

...a že to byla pěkná výška!!!

...naše první společná jízda...😲😇😲

kolem Dlouhých Strání...byla to krása...:-)

...opravdu jsme tam byly..

a ještě obě nádrže...

my dvě & Dlouhé Stráně

krásy přírody...🐑🐮🍒

...a dobrůtky...mňam, mňam....:-)

























Komentáře