Růžový říjen...aneb boj za zdravá prsa!!!

Ahoj/dobrý den...
všechny vás tady, na našich "společných " stránkách, které nás spojují zdravím....:-)
Dnes bude článek zase trochu více o zdraví, než o mém běžném životě, který se dostává zase každým dnem více a více do normálu, tedy alespoň co se mého zdraví týká!!! Samozřejmě jsme všichni nějakým způsobem omezeni, kvůli pandemii Coronaviru. Většinou je alespoň jeden rodič s dětmi nebo dítětem doma...jako já! Před chvílí jsem byla učitelka nebo spíš "kontrolorka" češtiny a matematiky...a řeknu upřímně, že jsem moc ráda z pokojíčku a tedy od učení zdrhla do obýváku k noťasu, kde můžu psát nový článek. Štěpánka se teď zrovna učí s paní učitelkou matematiku...:-) Ještě jsem slíbila, že odpo spolu napíšeme něco do přírodovědy...nějaké rozmnožování rostlin...z výtrusů nebo z plodů...sama si to musím nejdříve oživit, abych pak mohla trochu poradit. No, nejsem učitelka, a jsem za to opravdu ráda!!! A před učiteli smekám...jejich práce je celkem náročná, a v dnešní době ještě mnohem více! Naštěstí má Štěpánka opravdu skvělou paní učitelku!!!! Tak konec vzdělávání...ale je pravda, že i já si mnoho věcí oživím, nebo dokonce naučím..:-)
A osvěty není nikdy dost...proto i já letos píšu tento článek...sice už je dnes 20. října, ale na tom až tak nezáleží, tohle téma "RŮŽOVÝ ŘÍJEN"...aneb boj za zdravá prsa, je totiž aktuální stále, každý měsíc, každý den...Jen říjen ho nějak více přibližuje společnosti, aby si každý člověk, nejen ženy uvědomily závažnost a velikou četnost tohoto onemocnění. A co je ještě více alarmující, že se tohle onemocnění týká i velmi mladých holek/žen! Nemoc je samozřejmě velmi závažná v jakémkoliv věku, ale například u starších žen nad 45 let se provádí preventivní mamografická vyšetření, kde se dá případná nemoc nebo nějaké změny v prsou odhalit včas..Ale u mladých žen/holek se standardně UZV nebo mamograf neprovádí, proto je VELMI DŮLEŽITÉ pravidelné samovyšetření. Je důležité tato vyšetření provádět každý měsíc, zkopíruju vám sem odkaz nebo i podrobný návod jak na to...pokud ještě některá nevíte...:-) a neprovádíte!!! 
Jak na samovyšetření...návod ZDE... https://www.bellisky.cz/odborne-informace/prevence/
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ je totiž případné odhalení problému co nejdříve!!!! Čím dříve se zahájí léčba, tím je větší šance, aby léčba byla 100% úspěšná a nemoc byla brzy zdárně za námi...Jak víte píšu tyto řádky na základě vlastní zkušenosti, a i kdyby pomohly jen jedné ženě, tak to má vše smysl...psát a říkat znovu a znovu!!!! A víte co je ještě hrozně moc důležité???? Aby jsme se nenechaly u lékaře odbít...Své tělo známe každá nejlépe, pokud pozorujeme nějaké změny, ať vizuální nebo pohmatem, tak opravdu navštivme co nejdříve lékaře! Každá máme nárok na vyslechnutí lékařem a další vyšetření...Bohužel jsou někdy i lékaři přesvědčeni, že "to" nic není, že jsou někdy ženy i mladé na "nádor" a bez dalšího vyšetření je pošlou domů...ať třeba přijdou za půl roku nebo rok...a to je právě veliká chyba!!!! Za pár měsíců může být už třeba i pozdě!!! Opravdu znám mnoho takových případů, kdy takhle lékař mladé ženě odpověděl a poslal pryč...a jak to vím??? Protože jsem se s nimi setkala ve stejné skupině žen, kam patřím i já...tedy s nádorovým onemocněním prsa!!! Měly bychom si opravdu třeba i vydupat UZV nebo jít za jiným lékařem..Samozřejmě se hezky poslouchá...to nic není, ale jak se říká "důvěřuj, ale prověřuj"...i lékař se může splést, proto jsou jim k dispozici další metody, tedy hlavně zobrazovací technika, která "vidí" pod kůži, prosvítí tkáně...a případný problém opravdu objasní na základě faktů, nikoliv domněnek! Včasná diagnoza opravdu už zachránila mnoho životů, někdy velmi mladých holek!!!! 
Já mám naštěstí léčbu úspěšně za sebou, nemám již další následnou léčbu. Moje léčba trvala zhruba rok a půl, a to hlavně z důvodu biologické léčby, která trvala rok. Je pravda, že jsem toho za tu dobu zvládla opravdu hodně, mnoho zákroků byla pro mne premiéra...a DOUFÁM, že tyto věci už nikdy nikdy nebudu muset absolvovat!!! Tohle období je za mnou...já hledím ku předu...a mojí nemoc, mi už bude na vždy připomínat jen hrudník s jizvou, nyní bez prsa. A také pravidelné kontroly na onkologii... kterých se budu asi vždy trochu obávat, ale jsou nutné a pro moje zdraví moc důležité!!! Taková jedna, včetně odběru krve mne čeká za dva týdny...sice budu mít strach už navždy, ale je moc důležité na kontroly chodit a o své zdraví pečovat!!! Tak to jen malá říjnová růžová osvěta...:-) Věřili by jste tomu, že je to přesně rok od mojí poslední chemoterapie??? Tedy přesně 21.10.2019 jsem podstoupila poslední chemoterapii...byla 16-tá a VĚŘÍM, že moje poslední v životě!!! Strašně ten čas letí!!! Je tady další říjen...další podzim...a zase jiný, než byl ten loňský...a to pro nás pro všechny..:-(
Jinak venku už začaly právě ty podzimní dny, tedy se mi moc venku pobývat nechce, ale jsou práce, které se musí udělat na podzim. Hlavně ty venku na zahradě...tak jsme si z manželem "zahráli" na zahradníky a sázeli jsme do půdy cibulky...tulipánů, krokusy, modřence a okrasné česneky...Našli jsme část zahrady, kterou jsme letos trochu předělávali a ještě tam nemáme ani moc trávu...tak jsme do hlíny zasázeli cibulky a možná se na jaře dočkáme hezké veselé louky... a jak víme, veselých věcí není nikdy dost!!! A pak také přišla jedna méně veselá věc...aneb jak si manžel zahrál na "Střihurukého Edwarda"...ještě v neděli dopoledne jsme měli na zahradě vzrostlou krásně zelenou túji...ale byla už dost vysoká a v létě hodně stínila při odpoledním koupání v bazénu...tak nás bohužel opustila, no...tahle vysoká kráska skončila a nahradí jí nějaká mladší menší kolegyně...a to už nás minulý týden skoro "opustil" jiný keř...manžel ho chtěl před zimou trochu zkrátit...a zkracoval a zkracovat, dorovnával a zarovnával...až skončil cca 20 cm nad zemí...ale tenhle keř (Bobkovišeň) se zase na jaře zazelená (tedy snad)...ale mě se právě moc líbil, jak je, tedy vlastně byl stálezelený celou zimu...Tak doufám, že už manžel se zkracováním skončil...nebo mu budu muset asi schovat všechny nůžky a pilky...jinak nevím, nevím...:-( Prý musíme zahradu trochu zkrášlovat a omlazovat...tak uvidíme...:-)

Mějte se všichni moc a moc hezky...a OPATRUJTE SE!!!!

Brzy zase ahooooooj....Štěpánka...:-) 

...stále v růžovém a ZDRAVÁ!!!

provádějte vyšetření 3 prsty...
a hlavně PRAVIDELNĚ!!! 

říjen 2020     &      říjen 2019

...to jsem byla loni já...:-(

Říjnová kampaň...#HlidejSiJe

jedna z ambasadorek projektu...

Loni v říjnu jsme blbly...když nebyly vlasy
(hodila se i mašle)

založili jsme (doufám) vlastní louku...:-)

měli jsme na zahradě keře...:-(



Komentáře