Jsem oficiální důchodce...naštěstí jen dočasný a invalidní!!!

Krásný čtvrteční den vám všem....:-)
Jak už název dnešního článku napovídá, tak vám dnes napíšu něco ohledně mého nového stavu...tedy, že jsem invalidní důchodce!
Jak jsem již psala někdy v prosinci, tak jsem na doporučení lékařky začala řešit invalidní důchod. Na vyřízení totiž na sociálce mají 3 měsíce. A já mám platnou pracovní neschopnost do 28.2.2020. Byla jsem tedy na OSSZ nejdříve zjistit co je nutné, a pak i žádost včetně dokumentů podat. To bylo 9.12.2019..a čekala jsem jaké a kdy přijde rozhodnutí. To dorazilo již minulý týden, ale já byla na horách. Také mi v době pobytu v Krkonoších volala paní ze sociálky, že musím ještě dořešit nějaké chybějící měsíce z roku 1991..No, to mi bylo 19...krásný věk!!! Vše jsem dořešily a já si na poště vyzvedla dopis, kde byl posudek o invaliditě. Jsem tedy invalidní důchodce, jde o invaliditu III.stupně. Den vzniku invalidity je již od 10.12.2019, tedy od druhého dne kdy jsem podala žádost. V dopise se píše, že mám dlouhodobě nepříznivý zdravotní stav, z toho důvodu poklesla moje pracovní schopnost o 70%. Řeknu upřímně, že když jsem tyto řádky četla tak jsem zadržovala slzy. Došlo mi, že ty věci, které jsou tam napsány se týkají mne..
Najednou jsem si, říkala, že to jako kdybych neměla ruce, nohy a ani hlavu, tak na mne ten text působil. Nebylo mi to moc příjemné...vlastně se tak necítím!!!
Vždyť já si připadám, mladá, silná a skoro zdravá...ale asi nejsem! Vzhledem k tomu co jsem všechno v loňském roce podstoupila...No, a stále ještě léčbu mám, minimálně do srpna. Tak jsem nyní už skoro dva měsíce invalidní důchodce...a manžel si ze mně dělá teď pořád srandu, že jsem jeho mladá důchodkyně, co zapomíná! ...Ale co prý by chtěl po důchodci, že na zapomínání mám nárok! ...Dříve jsem se vymlouvala, že jsem "hloupá blondýna" pak , že mám "výpadky" kvůli chemoterapii. No, a teď se můžu prý vymlouvat a omlouvat, že jsem důchodce a ještě k tomu invalida...to je prý kombinace, že mi projde všechno...
Tak se i docela nasmějeme...holt jsem tedy mladý, skoro zdravý důchodce...:-)
Nevím ani jak dlouho tento můj "nový" stav potrvá, doufám, že dočasně!!!
Tak to bylo pondělí...a fakt jsem nad těmi řádky, které jsem o sobě četla přemýšlela a bylo mi z toho smutno...tak jsem šla s holkama na ovál. Za 90 minut jsme nachodily skoro 11 km a když mi moje chytrý hodinky večer řekly, že jsem přeplnila všechny svoje cíle (denní pohyb a cvičení), tak jsem měla za ten jeden den nachozeno skoro 19 km...Když už, tak budu alespoň aktivní důchodce, nééé???
Bylo to fajn. A přišla jsem i na jiné myšlenky..
Úterý  4.2. je "Světový den boje proti rakovině"...a já jsem tento den "něco" pro sebe udělala...:-) Co????
V úterý ráno jsem už kolem půl osmé odjížděla do Motola na mamograf. Zrovna bylo pěkně hnusně, před příjezdem do Prahy chumelilo a měla jsem i strach, zda dojedu včas. Vše, ale klaplo...ani jsem totiž nevěděla, kde v Motole mamograf je...Uzel A -1...našla jsem to snáz, než jsem doufala...Od nynějška budu už na mamofgraf chodit vždy do Motola. Nikoliv na Kladno, kde začaly všechny ty trable...Sestra mi nejdříve udělala mamografické vyšetření pravého prsa...nechápala jsem jak dokáže z prsa udělat "placku"...nejdříve vodorovně a pak i svisle..prso bylo asi 1 cm silné...nebo spíš placaté! Tady jsem zase slyšela, že jsem moc hubená, tak jsem měla žebra namáčklá až skoro v desce, pak jsem také roh desky měla vražený až do podpaží, ale vše se dá vydržet. A pak mi také deska s prsem málem přimáčkla hrudní port...Ale sestřička byla velmi milá a pomohla mi, aby se snímky podařilo udělat správně...p.s. Já si tedy rozhodně tak hubená nepřipadám...:-(
Pak jsem ještě čekala na sono jizvy a uzlin na levé straně a pravého prsa. Paní doktorka mne řádně "prosvítila" a vše je v pořádku. Jen mi říkala, že mám silnější kůži v místě ozařovaní, že je to krátká doba po ukončení..Také porovnala nové snímky pravého prsa, se snímky z mého prvního mamografu v životě (kde to všechno začalo 11/2018). Tyto snímky byly, na žádost mé onkoložky, do Motola zaslány z Kladna. Pak jsem se ještě zastavila v Ikee, cournula jsem se tam, omrkla nějaké věci...mám v plánu trochu něco doma změnit...a ještě jsem si tam dala skvělou svačinku...:-)
Dnes jsem už ráno kolem osmé hodiny začala psán tento dnešní článek, ale pak mi volal kolega...vlastně bývalý a možná budoucí, a domluvili jsme se na společném obědě. Jela jsem tedy do bývalé práce, navštívit holky a s obchoďáky jsem pak jela na oběd. Skvěle jsem si se všemi popovídala a s kluky si pak ještě v kanceláři dala kafe. Také jsem seděla na svém bývalém místě u stolu, kde jsem přes pět let pracovala. Stále je tam spoustu věcí, které jsem tam zanechala a na nástěnce visí stále papíry, které jsem tam pověsila...No, padla na mne nějaká nostalgie a smutek!!!
Hned bych tam zůstala a pracovala jako dříve...:-( Svojí práci jsme měla moc ráda a náš tým také...ale v nové firmě už nebude nic jako dříve. No, uvidíme...snad tam jednou začnu pracovat...nabídku jsem již dostala. A to mne těší...:-)

Mějte se všichni moc a moc hezky, a užijte si blížící se víkend!!!!

Štěpánka....:-) 

...zašla jsem na mamograf!!!

i mrkev je zdraví prospěšná a moc dobrá..:-)

prevence je moc důležitá!!!

...tak takhle si představuju důchodkyni
(to ale nejsem JÁ)

můj oblíbený sandwich s krevetami...:-)

a zdravé smoothie...:-)



















Komentáře