sedmá chemoterapie+BL z druhé sady týdenních cyklů..tedy 7/12

Hezký pondělní večer všem holkám, klukům i dalším čtenářům...:-)¨
Tak dnes jsme asi fakt dostala "živou vodu", protože mám nějak moc energie..třeba teď v 22.00 hodin bych už normálně spala, jako zbytek rodiny, ale nějak se mi nechce...tak vám raději napíšu pár řádek, jak to tedy dnes bylo a vlastně celý minulý týden..Co jsme dělala, jak jsme se cítila a tak...
Ráno jsme začala klasicky, vzbudila Štěpánku, která se během noci přestěhovala do ložnice a tam spala jako andílek..tak to bylo pro mne krásné probuzení...pro ní už horší! Prý se jí nechce vstávat, ale do školy se těší...pak snídaně, oblečení, zoubky a hurá do školy...:-) No, a já tradá...bez hurá do Motola..dnes na 10.00..dnes jsme dostala opět křeslo, asi vypadám zoceleným a neskuhravým dojmem..No, asi jo..a za odměnu jsme měla ještě samotku, vlastně nevím zda za odměnu nebo za trest. byla jsme asi hodinu v tý velký místnosti pro šest osob sama. A když dorazili ještě tři pacienti, tak já šla pomalu domů. Každý měl zavřené oči a bylo skoro slyšet jen to kapání těch různých tekutin..Každopádně jsem  12.15 hodin už seděla v autě a spolu s mým pečujícím manželem odjížděla domů. Zastavili jsme se ještě koupit pár věcí a já se tady svalila na sedačku a usnula jako špalek..asi po těch zklidňujících lécích. Štěpánka byla po škole až do 16.00 hodin na atletickém tréninku, tak byl doma klídek..manžel šel něco dělat na zahradu..využít poslední teplé dny.
Se Štěpí jsme se skoro na stadionu jen vyměnily, jí jsem převezla domů, trochu jsme se užily a ona zase pokračovala od 17.00 na gymnastiku a já na atletický ovál s kamarádkami běho-chodit. Trochu běhat a trochu chodit..Dnes jsme více chodila, říkala jsem si (uvědoměle) že se asi po tý dnešní dávce chemo musím trochu šetřit...nachodila jsem skoro 6 km..Holky měly více a hlavně i běhaly. Doufám, že budu brzy také v kondici a nebude to pro mne tak obtížné..vše chce čas a hlavně ZDRAVÍ!!!!
Zítra jdu opět na hodinu jógy, minulý týden mne to moc bavilo...ale ještě se musím naučit ty zpěvy a ómy..a také si uvědomit kde mám přední stehno, vnější lýtko, spodní břicho, vysunutý ramena, rovný lopatky a mnoho dalších pokynů...který mám pak rolovat, točit, otvírat, rovnat, držet, zpevnit...no, a nejlépe všechno dohromady a na jinou stranu. V tom jsme tedy byla trochu ztracená a pak jsme už nevěděla která ruka je pravá a co má dělat. Ale co bych chtěla po první hodině...aby ze mne byla profi jogínka, asi??? Ale jinak si myslím, že mi to celkem šlo, ohebná jsme díky sportům, které celý život dělám celkem dobře..tak budu makat, pilovat povely a zpívat...ale jen potichu, jsme totiž totální dřevo na jakýkoliv zpěv!!! Ještě aby mne tak za to krákorání lektorka vyloučila!!!
Tak to bylo minulý týden v úterý, další asi tři dny jsem stahovala, třídila a ukládala fotky. Je to práce asi na několik týdnů...fotky máme v telefonech, v počítači a ještě na hard disku. Ale kdy jindy to udělat. To mi fakt zabralo mnoho času, a jak jsem byla zabraná, tak jsme ani nenapsala na blog..trochu se stydím!! Ve čtvrtek jsme byly zase běho-chodit...a v pátek jsme se trochu povalovala, nebo spíš flákala...já prostě jak někdy ležím, když mi není dobře, tak mám hned výčitky, že nic nedělá, že jsem líná a je mi hrozně líto toho promrhanýho dne!!!! Vždycky si říkám, co bych všechno stihla...už od rána jsme měla žaludek jako by na vodě a cítila jsme se taková slabá, tak jsme odpočívala..manžel mne chválil, také trochu huboval..jestli bych se jako neměla "flákat" a odpočívat více..No, nemohla...jsem akční a musím něco dělat co mne těší a baví...a to mne také zárověň léčí!!!! To Vám napíšu příště, co mne těší a hladí  po duši, co mám ráda!!!
Ale teď mne ještě aktuálně čeká návštěva v Protonovém centru v Praze. A to hned zítra..je to úplně nová informace, dnes mi volala paní doktorka z Radiologického oddělení v  Motola. Prý si pročítala mojí dokumentaci a vyhodnotila mne jako vhodného adepta na léčení právě v Protonovém centru (PC..budu užívat zkratku). A tahle paní doktorka pracuje na obou pracovištích..v Motole i PC..tak jsme se hned domluvily na zítřejší návštěvu přímo v PC. Tak jsme ráda a těším se co se nového dozvím. Již v počátku mého onemocnění..někdy v březnu, jsme do PC psala dotaz, zda je pro mne tato léčba vhodná. Volala mi pak nějaká sestřička a řekla mi, že musím nejdříve podstoupit operaci a další léčebné kroky..Ozařování se prý provádí v léčbě až na konci. Pacienty pak vyhodnocují právě lékaři.radiologové. A pokud bych byla vhodná pacientka, tak mi tuto možnost lékaři nabídnou. Určitě jsme měla v plánu to s lékaři-radiology probrat na objednané návštěvě toho 15.10. v Motole (psala jsme to cca před 14.ti dny, že tam jdu) Lékařka mne předběhla a jsme napnutá, co se zítra dovím.
Jen dle mého "samostudia" PC jsme zjistila, že léčba protonovým zářením je mnohem více šetrná k okolním orgánům, hlavně srdci, plícím a druhému prsu. Je také přesnější a vlastně šetrná k celému tělu i do budoucna, aby se pacient vyvaroval dalším onemocněním. Budu moc ráda, když to zítra klapne a budu moci pak podstoupit tuto šetrnější léčbu než klasické ozařování. Jo, ještě jsme se dočetla, že sem spadají více ženy s levým prsem..jako já. 
Tak to jsou teď nějaké novinky...zase vám brzy napíšu více...a snad mne zase neukořistí ty fotky pro sebe, ale odtrhnu se od nich a napíšu...:-)

Mějte krásný poslední letní týden letošního roku..Štěpánka...:-)

DOBROU NOC...☽☽☽


...dnešní den v Motele...:-)



"bez klobouku bos..."

...oblíbená kombinace ..ladí totiž ke klobouku

...dnes zase v křesle..ale byla to pohodička...:-)

...sklizeň domácího vína na zahradě, je vynikající!!!!
(tekuté totiž vůbec nepiju)






Komentáře