Moje dotazy ohledně následující léčby...

Ahoj všichni...
Zkusím ještě doplnit článek ohledně mé plánované léčby...
Když jsem byla u paní doktorky 7.5.2019 na domluvené schůzce, kde jsem se dozvěděla plán léčby a také výsledek histologie, probraly jsme toho opravdu hodně. Měla jsem napsané dotazy, na které jsem se postupně ptala a také paní doktorka Petra Pokorná...mám svolení zveřejnit její jméno, mi řekla spoustu informací...No, možná si ani všechno nepamatuju...Paní doktorka je onkoložka - vedoucí lékařka stacionáře, to je laicky řečeno...šéfová přes ty chemické drinky! Ale hlavně je to velice milá, empatická a lidská lékařka. A co je udivující, pořád se usmívá a je pozitivně naladěná...až mě to někdy překvapí, když se setkává s tak vážně nemocnými pacienty, vidí kolem sebe tolik zoufalství! Zkrátka je to opravdu výjimečná lékařka na správném místě...nebo ještě lépe, má srdce na správném místě!!!
Tak tedy nejprve jsem vyslechla histologický nález, který mi lékařka podrobně vysvětlila a pak  mi sdělila pravděpodobný plán léčby.
Tedy 4x chemo po třech týdnech, pak 12x chemo po týdnu...plánovaný konec cca v půlce listopadu, pokud vše půjde hladce a nebude nějaké přerušení ze zdravotních důvodů. Po ukončení chemo, by mělo být cca 20x ozařovaní, ale to se ještě pak bude domlouvat s lékaři radiology. Kde budu konzultovat i případnou protonovou léčbu. Současně s chemo a pak i po ní mi bude aplikována biologická léčba (je na 12 měsíců)...do srpna 2020. Tak to je zopakování naplánované léčby.
Paní doktorka mi řekla jak probíhá příprava před chemo, tedy že budu chodit vždy v pondělí...a tedy předcházející čtvrtek budu chodit na pravidelné odběry krve, aby se sledovalo jak se krev a tedy tělo chová po předešlé chemoterapii. Výsledky zkonzultujeme spolu, když bude vše v normě, tak  se dostavím v pondělí k aplikaci, to si v pondělí ráno zavolám a sestřičky mi sdělí přesnou hodinu, kdy dorazím...Také mi lékařka řekla, že určitě nesmím trpět žádnými obtížemi. Vše mám hlásit a pomocí léků se případné obtíže zmírní...aby i chemo mohla být pro člověka přijatelná a bez zbytečných vedlejších účinků. 
No, a já jsem se průběžně ptala...od kamarádky Stáni mi byl doporučen odvar ze semen Ostropestřce Mariánského. Je to čistě přírodní bylina, která výborně čistí játra od všeho špatného, tedy i od chemoterapie. Paní doktorka mi tento odvar dovolila bez problémů pít...Jinak mám jíst a pít co mi chutná, žádná omezení nejsou nutná. Snažím se jíst zdravě stále...tak v tom budu pokračovat. Navíc je teď období spousty zeleniny a ovoce...tak je to jednodušší. Ale také mám občas chuť na něco úplně nezdravého...třeba slané brambůrky nebo čokoládu...no, tak si to prostě v klidu dám..:-)
Také jsem dostala poukaz na vyzvednutí epitézy...tedy náhradního silikonového prsa...také jsem slovo epitéza slyšela poprvé. Zní to jako protéza...a vlastně to je umělý prso. Druhý poukaz byl na paruku...tak jsem si začala na hromádku dávat papíry, které mi ještě během rozhovoru přibývaly...
Další byla žádanka na vyšetření srdíčka...srdíčko se musí sledovat kvůli biologické léčbě. Jelikož mám dvě dcery a také sestru byla jsem odeslána na genetické vyšetření, nikdy jsme v rodině žádné nádorové onemocnění neměli, tak je nutné to prošetřit...takže mi na hromádku přibyla další žádanka...A termín po objednání mám na konci září...ale pozitivní je, že je to letošní září..:-)
Další žádanka byla na oddělení cévních vstupů v Motole...tam jsem rovnou dostala i termín..21.5.2019 v 10.00 hod. Bude mi zaveden žilní vstup-hrudní port, kvůli aplikaci chemoterapií. Do levé ruky (operované levé prso i uzliny) si nesmím nechat píchat injekce a ani ruku ničím zaškrcovat. Mám teď tedy k dispozici a odběrům krve jen ruku pravou, a tam jsou mi dost špatně vidět žíly. Nevím jak by tedy aplikace chemo probíhaly..:-( Ohledně portu bude brzy samostatný článek. Bylo to pro mě dost zajímavé, a vlastně pořád je...
Také mi paní doktorka kladla na srdce, abych neotěhotněla, to by byl problém. Děti už rozhodně neplánujeme...jen Štěpánka by byla přešťastná...ta by pořád chtěla být starší sestra...a moc by si přála mladšího sourozence. Bohužel jí vždy musím vysvětlit, že právě ona je ten mladší sourozenec...když má téměř o 18 let starší sestru...že to tak prostě je. Ale že i být mladší sourozenec od dospělé sestry má také své výhody...
Pak mi lékařka ještě říkala, že jako onkologický pacient mám nárok na pomoc od nadace Dobrý Anděl. Tato nadace pomáhá rodinám v jejich složité situaci ve které se díky onemocnění ocitli...myslím, že hlavně finančně. S díky jsem okamžitě odmítla, ať tyto prostředky použijí pro rodiny, které to skutečně potřebují. A vím, že jich kolem nás je opravdu hodně, což je smutné...Proto si vážím rodiny a zázemí, které mám, mohu se plně věnovat léčbě a neřešit finance. Bohužel pro mnoho rodin je nemoc zátěží jak psychickou tak i materiální a finanční...Tito potřebují skutečně pomoc nás všech, když je to možné a pak v neposlední řadě i pomoc nadace Dobrý Anděl nebo i jiných.
A také bude mít moje onemocnění jeden bonus...možná, je těch bonusů více, ale tento je...myslím si moc zajímavý! Budu mít nárok jet do lázní!!!No nikdy by mě nenapadlo jet v mém "mladém a zdravém" věku do lázní...Prý jsou v lázních pacientky-ženy moc a moc spokojené. Jezdí se do Františkových Lázní. Před pár dní se z nich vrátila moje přítelkyně Zuzka, se kterou jsem se spřátelila díky nemoci. Psala jsem o ní v některém minulém článku. Byla nadšená a také mi lázně vřele doporučuje...tak se už teď těším...Jen si trochu nedovedu představit pomalý relaxační pobyt na
tři týdny. A hlavně bez rodiny??? Nikdy jsem bez nich nebyla déle než pár dnů...a i tak se mi moc stýskat! Uvidíme, ještě to není úplně aktuální, ale do lázní určitě vyrazím. A pak vás budu informovat o lázeňském životě skoro v přímém přenosu...tedy budu vám pak často psát...protože nebudu vědět jak naložit se spoustou času...-)
p.s. je tam prý pramen s mým jménem, tak tam musím jet a pramen alespoň ochutnat..:-)

Mějte krásný zbytek středy i ostatní dny...Štěpánka :-)


...každý se může zapojit a pomáhat!!!


...odpolední svačinka, nejen pro mne..:-)


...a tohle je "můj" pramen ve 
Františkových Lázních


Komentáře