Plán léčby do srpna 2020...:-(

Ahoj všichni...:-)
po operaci v dubnu jsem cvičila, šetřila se při některých činnostech...třeba jsem nezatěžovala ruku nošením těžkých předmětů nebo jsem nedělala kliky..atd..to jsem si dávala pozor, přeci jen jsem byla po operaci a musela jsem ruku šetřit...potažmo podpažní uzliny, které navazují na pooperační ránu a tyto (dvě) uzliny mi při operaci byly odebrány.
Také jsem byla na kontrole 12 dnů po operaci u pana doktora, který mě operoval...hned úvodem mě zase pochválil, že se pořád usmívám...jako vždy, když mě vidí. Tak jsem mu říkala, že jsem spokojená a tak se tedy usmívám pořád...říkal mi, že bych měla být příkladem pro část pacientek, které jsou spíš pesimistické a smutné...Vážně nemám důvod být smutná nebo snad brečet...jsem jen dočasně nemocná, ale nic víc!!! Mám obě ruce, obě nohy, sice jedno prso, ale zdravou hlavu, která je plná radosti a optimismu...a to je to nejdůležitější!!! Mám skvělou rodinu a opravdu velmi kvalitní přátele...co více si můžu přát...jen abych byla brzy úplně zdravá bez jakýchkoliv omezení, která prostě občas s nemocí jsou! Na světě jsou přeci mnohem mnohem horší osudy a příběhy lidí...
Jen co jsem dosedla na židli v ordinaci u lékaře, tak mezi tím co psal nějakou zprávu do PC a četl mi výsledek první části histologie po operaci, já jsem si začala svlékat košili (rozepnout asi 12 knoflíku chvíli trvá...tak jsem nechtěla zdržovat). Říkala jsem mu, že mi tedy dnes vyndá ty stehy...tak na mne chvíli koukal a říkal, "ale vy rozhodné žádné stehy nemáte...hezkým a mladým pacientkám dávám zásadně vstřebávací"...Tak jsem tedy zase zírala já, celou dobu jsem si totiž myslela, že mám v ráně stehy...nebylo to moc poznat, řez byl ještě jeden velký strup...a upřímně, jsem to detailně nesledovala. Jen je pravda, že mi bylo divné, že nevidím žádný vlasec...ale nejsem doktor, tak jsem techniku šití nestudovala...Tak to bylo úsměvné, seděla jsem tam v té rozepnuté košili a dožadovala se vyndání neexistujících stehů...naštěstí mě pan doktor chtěl stejně prohlédnout...uf, nerozepínala jsem ty mini knoflíčky zbytečně..:-)
Po vyšetření mi lékař sdělil, že rána je perfektní a mám dodržovat pooperační, tedy šetřící režim...no, ani jsem mu raději neřekla co vše dělám...aby mi nevynadal..:-( 
Řekl mi, že se při operaci odebralo vše co bylo nutné, včetně dvou uzlin. A že tedy teď záleží na paní doktorce - onkoložce, jaká bude následovat další léčba...Rovnou jí zavolal a konzultovali spolu ten první histologický nález. Paní doktorka řekla, že mi tedy zavolá, až si ještě sama ještě ověří nějaké hodnoty z histologického rozboru...
S panem doktorem jsme se rozloučili a já odjela domů...
Paní doktorka z onkologie mi volala za chvíli, prý musíme počkat ještě na podrobnější histologický rozbor po operaci, a tento je vždy trochu zdlouhavější. Jakmile ho obdrží, bude mě kontaktovat a domluvíme se na návštěvě...
Tento čas se trochu vlekl, a já jsem vlastně pořád nevěděla co bude následovat...jaká léčba mě čeká, vše záleželo na výsledcích histologie! Tyto výsledky měla paní doktorka v pondělí 6.5..domluvily jsme se na následující den, v úterý jsem si jela tedy pro "VERDIKT" jaká bude další léčba, jestli bude vůbec potřebná...no, napadalo mne vše možné...samozřejmě nejlepší by byla varianta, že už není nutné nic...ale tak to nebylo! Dostala jsem doslova program "ALL INCLUSIVE"....:-(
Už z něj čerpám, a budu čerpat do srpna 2020...Mám za sebou již dvě první chemoterapie a další léčbu před sebou.
Tedy...paní doktorka mi shrnula, to co jsem slyšela již od lékaře-operatéra. Operativně bylo odstraněno vše, ale nyní je ještě nutná tzv. " záchytná léčba" tedy chemo a i ozařování, a ještě jako bonus biologická léčba. To VŠE, protože jedna z odebraných uzlin byla "mírně nemocná"...
Bude mě tedy čekat 4x chemoterapie po třech týdnech, ta bude nějaká drsnější a agresivnější...také mi vypadají vlasy. Pak bude následovat 12x chemoterapie po týdnu...tady mi dala lékařka vybrat, prý by jich mohlo být méně...zase čtyři, ale je to pro tělo více náročné a na rekonvalescenci. Raději se doporučují a také mají větší efekt ty "slabší" po týdnu v množství 12. Bylo tedy rozhodnuto...bude jich 12 šetrnějších pro mé tělo a tady pro celou rodinu..:-)
Po skončení cca za půl roku, mě bude čekat ozařovaní podpaží, v místě odebraných dvou uzlin...to asi tak 20x...ale to je jen velmi orientační. Také se pak zkusím s radiology domluvit, zda by byla pro mě vhodná protonová léčba. A současně s tím budu dostávat biologickou léčbu, nejdříve spolu s těmi dvanácti chemo a pak už budu jen dojíždět 1x za tři týdny na injekci do stehna...
No, "paráda"...pomyslela jsem si...vyzkouším tedy vše!!! Ale když je to nutné, tak přeci nebudu skuhrat, ale vše podstoupím...a tak jsme se domluvily s paní doktorkou, že není nač čekat...
První chemo byla hned v pondělí..13.5.2019...tedy dnes je to vlastně měsíc, tak to mám už za sebou první šestinu z chemoterapií...no, docela to uteklo!!!! To je dobře..:-)

Měla jsem na paní doktorku spoustu dotazů a také ona mi dost věcí ještě vysvětlovala a na mé dotazy odpovídala...ale to bude zase další článek..:-)

dobrou noc a krásný pátek...tedy malou sobotu pro pracující..:-) přeje Štěpánka


...dostala jsem "chytré informace"


...jo, jo něco jsem se dočetla


...tak na "tohle" jsem dostala tu injekci
(chyběly mi bílé krvinky)

Komentáře