...ještě včera jsem byla dlouhovlasá blondýna..:-(

Hezké nedělní dopoledne...
Sobota 1.6.2019 byl pro všechny děti sváteční den...slavil se totiž "den dětí"...moje mladší dcera slavila na horách s partičkou dětí...podle videí, která mi zasílali si to náramně všichni užili...malí i velcí obyvatelé chalupy...a já jsem se doma při sledování také náramně bavila.
No, a já??? Já jsem doma celý den relaxovala a odpočívala, bylo opravdu krásně, tak jsem půl dne ležela s knihou na zahradě na lehátku a užívala si slunce...sice jsem byla pod slunečníkem, ale bylo krásné teplo. Povídaly jsme si se starší dcerou a hlavně jsme věděly, že nás čeká stříhání...stříhání mých vlasů!!! Po první chemoterapii, která byla 13.5. mi už začaly hodně vypadávat vlasy. Lékařka, mě na to upozornila, že to přijde...a skutečně to přišlo...Již od pondělí tedy přesně 14 dnů po první dávce mi začaly vlasy vypadávat, hlavně po mytí, když jsem je rozčesávala, tak v hřebenu zůstávaly chomáče dlouhých vlasů...i těch úplně zdravých, které nebyly melírované...No, upřímně...bylo to nepříjemné...ale ještě to nebylo tak hrozné a na mojí hlavě to nebylo nijak znát. Ve středu při dalším mytí, mi zůstávaly ještě větší chomáče vlasů...a to už mě trochu zachvátila panika...I když jste na to připravená, tak je to stejně dost ošklivý pocit, když vám při dotyku s vlasy zůstávají prameny v rukou...a třeba jen ve větru ty vlasy samy lítají od hlavy...Tak jsem si zarolovala na hlavu drdol...a při balení tašek na hory jsem tam přihodila i strojek na stříhání vlasů...naštěstí ho máme doma, manžel ho pravidelně používá k sestřihu vlasů...jeho účes je 3 mm dlouhý, místy i kratší...a musím, říci, že když je čerstvě ostříhaný, tak se mi moc líbí ho hladit po těch kraťoučkých vlasech...je to moc příjemné...a jemu to sekne!!! Ale já doteď nosila vlasy k lopatkám, blondýna s melírem, která pravidelně chodí ke kadeřnici a o vlasy pečuje a dbá...Co si budeme říkat, správně zvolený střih i barva dokáží zázraky...a člověka opravdu zkrášlují a zvyšují mu sebevědomí. I já jsem se vždy cítila mnohem lépe, když jsem si umyla vlasy...byly krásně načechrané a upravené...A věděla jsem, že o ně teď definitivně (po dobu chemoterapií) přicházím. Jsem na to vnitřně připravená, protože je nejdůležitější být ZDRAVÁ...a vlasy zase dorostou. Ale ten pocit, když vám zůstávají dlouhé vaše vlasy mezi prsty je prostě hnusný!!!
Kolem čtvrté jsme tedy našly odvahu, nechtěly jsme už déle protahovat to co musíme..:-(
Ráno jsme se totiž probudila s chemlonovatým dredem v zadní části hlavy. Dnes to muselo všechno pryč...
Do koupelny jsme si daly na zem prostěradlo, pustily jsme si písničky, já si sedla na židli...a začaly jsme!!! No, navzájem jsme si dodávaly odvahu a také jsme se shodly, že budeme u toho stříhání spolu brečet. Nejdříve mi dcera ostříhala nůžkami dlouhé prameny vlasů i ten "dred"...Seděla jsem zády k zrcadlu, nechtěla jsem to vidět...ale když mi zkrátila ty dlouhý vlasy a já si sáhla na prořídlou hlavu, tak jsem se prostě musela podívat do zrcadla...No, a to jsme se začaly obě smát...a vlastně jsme se pak smály až do konce...než jsem měla na hlavě 3 mm ježečka...Ještě jsme měly fázi, kdy jsme měla vyholené boky a nahoře zbyly ty okudlané vlasy...to nás také pobavilo, a celkem to bylo dobrý...no, vždyť některé ženy takový účes nosí dobrovolně a jsou v něm šmrncovní kočky...
Tak jsme pokračovaly...a výsledek bude dole ve fotodokumentaci...
Poslala jsem pak fotky na hory manželovi a skupince přátel (od kterých jsem odjela) a také sestře do Itálie...
Přišly mi samé pozitivní reakce...snad se jim líbím víc bez vlasů než s nimi...a prý mi doporučují chodit s holou hlavou nebo kloboukem...Ale já jsem si pořídila i parádní paruku...to chtěla hlavně malá dcera...prý mi bude česat culíky a plést francouzské copy. Mercedes, tak jí říkáme je už týden připravená...Tak uvidíme co si nakonec oblíbím...rozhodně nechci děsit svou rodinu ani okolí venku...
Ale už včera jsem si tu "holou" lebku celkem oblíbila...hlava je taková lehká a asi bude bezúdržbová. Vždycky když jsem remcala, že se mi nechtějí mýt vlasy, tak mi manžel říkal, jak má on pohodlný sestřih...ať to prý zkusím. Ani jsme netušili, že to opravdu jednou zkusím...a budu na vlastní kůži cítit jaké to je...a zjištění??? Má sakra pravdu!!!
Starší dceři, která se včera mého stříhání skvěle zhostila MOC DĚKUJI!!! zvládla to výborně, ale sama mi přiznala, že když jsem jí v pátek o stříhání požádala...tak měla obavy...zda to zvládne, ale věděla že potřebuji pomoci...je skvělá!!! Ostříhala si hezkou maminku na holátko...a to určitě není snadné! Ale víme ty priority...BÝT HLAVNĚ ZDRAVÁ!!!! Původně mě měl stříhat manžel, práci se svým strojkem má přeci v malíčku...a bohaté zkušenosti. Ale byl rád, že ho dcera zastoupila...prý by brečel...a psychicky by to pro něj bylo těžké...tak uvidíme až se mu ukážu reálně...asi za pár minut..:-)
Já jsem se na čas rozloučila s gumičkami a šampóny...ale malá, která má husté vlasy do pasu vše využije a já s ní...Budu si ještě více užívat umývání a česání jejích vlásků!!!
A až přijdu na další výhody...mého nového účesu, tak vám je tady napíšu...a myslím, že až se trochu nalíčím a přidám pěkné náušnice bude to ještě lepší..:-)

Mějte krásnou slunečnou neděli...jdu pomalu vyhlížet rodinku, která se vrací z hor..:-)

p.s. snad je nevyděsím...Štěpánka...:-)

...můj nový letní sestřih..:-)

...klobouk bude asi oblíbený 

...fotka těsně po stříhání..:-)

... "Mercedes" a já

...moje bývalé vlasy..:-(

Komentáře