Druhá biopsie...

Ahoj / dobrý den...:)
Vracím se k 12.3.2019..tedy k plánované druhé biopsii, kterou jsem podstoupila ve Vinohradské nemocnici. Měla jsem trochu obavy, to přiznávám, po mé první zkušeností s biopsií z ledna, po které mi rána tak dlouho krvácela. Ale čas plyne, tak jsem už na ty obtíže skoro i zapomněla, ten zákrok mi připomínala už jen malá jizvička mezi prsy. Možná jsem to nenapsala, ale první biopsii mi dělaly z vnitřní strany prsa. V ordinaci mě přivítaly milé sestřičky, já jsem se uložila na lůžko a přišel lékař. Nejdříve mi zkontroloval prso ultrazvukem, po MR věděl totiž kde leží ty "dvě kuličky" tak se na ně zaměřil...Pak mi prso umrtvil lokální anestezií a začal...Bylo mi divné, že mi prso nelisuje mamograf, ale že ležím a lékař mě vyšetřuje ultrazvukem a stejně prý budeme pokračovat i v odebírání vzorků...Jelikož jsem zvědavá a chci vědět co mi dělají, tak jsem se pořád na všechno ptala..
Tato biopsie je na jiném principu než ta minulá, bude se totiž odebírat jiná tkáň-materiál. Ta první odebírala...nebo spíš vakuově nasála miniaturní vápenaté kalcifikace (jakoby mini zrníčka soli) a dnes se budou odebírat kousky tkáně.
 
Core-cut biopsie je:
Biopsie tenkou jehlou. Lékař zavede speciální jehlu do místa odběru (pod kontrolou ultrazvuku) pomocí mechanizmu s pružinkou, který se podobá pistoli.

Když začala anestezie působit, tak mi lékař píchl do prsa, tentokrát z vnější strany, jehlu...nic jsem necítila...a pan doktor byl tak milý, že se pořád omlouval, že to asi bolí nebo tlačí...ale já nic necítila...ležela jsem a koukala do stropu...Občas v té "jehle" uvnitř prsa cvaklo, to bylo když se uřízl kousek vzorku. Vše lékař sledoval a monitoroval ultrazvukem, aby přesně odebral vzorky z jedné a pak i druhé kuličky. Odebral mi asi 4 a 7 vzorků z obou míst. Pak mi ránu přelepil lepenkou a já mohla odejít...Ještě mi sestřička řekla, že sterilní lepení si mám nechat cca tři dny a pak sundat. Tentokráte se, žádné krvácení z rány nekonalo...byla jsem moc ráda, že mě nic nebolí a vše mám za sebou.
Odešla jsem tedy do auta a šťastná, že to mám za sebou jsem psala sms kamarádkám... 
"Ahoj holky...tak to mám za sebou...jupí!!! Byla to jiná biopsie než minule, pod UZV...mnohem šetrnější. 👍👍👍Asi mi tam neukápla ani kapka krve.. šetřím si ji.. Doktor byl také super...každou minutu se mě ptal, zda to nebolí a pořád se omlouval, že mě trápí.. 🌞 Jedu domů, pak napíšu více.. 🌞 Děkuju všem, že jste mi držely palce...BYLO TO ZNÁT..."
Než jsem ale, projela Prahu z Vinohrad k letišti, tak prso začínalo přicházet k sobě a dost tedy bolelo. Musela jsem řídit a i držení volantu pro mě bylo docela náročné...ale zvládla jsem to a doma jsem pak ležela a ledovala...Večer byla bolest pryč...asi na tom měla zásluhu jedna růžová pilulka, kterou jsem si zobla...

Štěpánka...:)



Komentáře