VERDIKT...a pak ŠOK!!!

Všechny vás vítám...
Po návratu z hor jsem šla v pondělí do práce, kde na mne čekalo mnoho rozpracovaných věcí. Asi jsem ještě nenapsala kde jsem zaměstnaná...Pracuji přes pět let jako obchodní zástupce v prodejně stavebního materiálu. Moje práce mě moc baví, máme skvělý tým a do práce chodím fakt ráda..
Jsem také perfekcionista, hlavně na sebe...takže si tím trochu i komplikuju život (možná někdy tou perfektností lezu manželovi na nervy...třeba potřebuju nutně vyluxovat, když kouká na fotbal..) 
Tak jsem se po dovolené vrhla na řešení zakázek, domluvila si schůzky a měla na stole spoustu rozdělaných důležitých věcí..
Ve čtvrtek 7.2.2019 jsem si odskočila na kliniku pro výsledek, manžel chtěl jet se mnou..Byli jsme objednáni na 12.00 hod. Seděli jsme v čekárně s cca 8 lidmi, když se lidé postupně vytráceli a na hodinách bylo skoro půl druhé...začala jsem být trochu nervózní. Když nás lékařka pozvala do ordinace, hned nám řekla ať se posadíme...bliklo mi hlavou: "proč máme sedět, přeci mi může říci vše je ok, jste zdravá a na shledanou"...ale to se nestalo! Lékařka nám řekla, že se bohužel při biopsii ukázal nález...je to zhoubný nádor, který je jen v prsní žláze jednoho prsa...ještě nám říkala jak se přesně jmenuje, ale stále jsme nevěřili co nám říká a už vůbec ne co je to za nález. Navrhla dvě řešení..1) udělat další biopsie, a zjistit jestli není nádor ještě někde vedle nebo 2) operativně odstranit celou prsní žlázu a pak si nechat případně udělat prsa silikonová. Hned jsem měla jasno...nechci nic testovat biopsií. Rozhodla jsem se okamžitě pro odebrání celé žlázy. Jak jsem již psala, mám dvě dcery...obě jsem kojila 2 a 1/4 roku...tedy mi prsa posloužila jak nejlépe mohla. Při tom hrozném verdiktu jsem měla jasno..CHCI BÝT ZDRAVÁ A ŽIVÁ!!!
A to si vlastně připomínám každý den...neřeším hlouposti, malichernosti. Malinko přeskočím...Teď už jsem po operaci, bez levého prsa...no a nijak tím netrpím, v ničem mne to neomezuje a nepřipadám si méně žena...Vše je to totiž v hlavě, naštěstí se dalo prso "uříznout a s ním i nemoc"...já chci být hlavně zdravá a živá!!! A žít se dá úplně stejně a  plnohodnotně i bez prsa...ale u mě je to dočasné. Nechám si udělat prso nové...ale vše postupně. Nejdříve se musí vyřešit zdravotní stránka, ta je nejdůležitější...teprve pak ta estetická...
A to byla také věc, kterou jsem v té ordinaci řekla manželovi, který byl jako já, velmi zaskočený tou zprávou...myslím, že byl dokonce v šoku! Vzala jsem ho za ruku a řekla mu, že to dobře dopadne a ještě bude mít doma zralou (asi jsem řekla spíš starou ženu) s parádníma  pevnýma prsama...No, řekl, mi, jak si z toho můžu dělat legraci.. Člověk musí prostě na všem najít nějaká pozitiva, a ne se hroutit...k čemu by mi to pomohlo...No, možná k depresi!!! Ale já jsem veselý člověk...jsem hlavně máma, nemůžu a ani nechci si dovolit být slabá!!!   
Domluvili jsme se na příští týden na schůzku, kde se domluvíme na dalším postupu.. Potřebujeme nejdříve tyto informace vstřebat, rozdýchat a asi se i štípnout, uvědomit si, že to není sen, ale skutečnost. Krutá skutečnost!!! Nějaký čas to chce...a stejně si občas člověk řekne, jsem fakt já nemocná??? Moje malá dcera se mne zrovna včera ptala, a proč vlastně nechodíš do práce, vždyť jsi už úplně zdravá. Ví, že jsem po operaci a vidí mne jak vše zvládám, v jaké jsem pohodě...Snažím se být ještě pohodovější než před nemocí.. O všem se spolu bavíme, samozřejmě přiměřeně věku a jejímu chápání. A je úžasný, jak si dokáže z mnoha věcí dělat legraci a chechtáme se jak dva blázni. I když byly i slzičky...Zkrátka jsem její maminka superhrdinka a supermanka!!! A když vám tohle vaše milované dítě říká, je to přeci ten největší důvod být veselá a šťastná!!! A to já tedy jsem... 

...ale pořád jsem ještě nevěděla co teprve bude, co mne čeká...jaký bude VERDIKT z dalšího vyšetření.

Cílem mého blogu je hlavně osvěta mezi ženami, které stále odmítají starat se o své zdraví, chodit na preventivní prohlídky.. prevence u zubaře, na gynekologii a také na mamografu. Vyšetření je zdarma  a je nebolestivé!!! Bohužel jsem zaregistrovala ve svém okolí, případy které nebyly zrovna optimistické. Při včasném odhalení nemoci, se může člověk uzdravit..
Bohužel, mnoho lidí na své zdraví kašle a někdy je už prostě pozdě cokoliv dělat..
Pamatujte si nádory nebolí, nejsou vidět, často nejdou nahmatat...jsou zákeřné!!!!
Jsou to moje poznatky...a že jsem prý "lékařský oříšek"...dovysvětlím v dalších článcích.

I já jsem nad sebou měla a stále mám ANDĚLA strážného...od února se do dnešního dne změnilo mnoho věcí, ale to zase příště..

Dobrou noc, Štěpánka..:-)

...můj ANDĚL strážný


...a krásné přání od dcery

Komentáře

Okomentovat