Výsledky z druhé biopsie...

Hezký dnešní den vám přeji...:))
..druhý den po biopsii mi začal moc příjemně, vůbec nic mě nebolelo a včerejší zákrok mi připomínala jen malá lepenka na prsu. A hlavně přiletěla za námi ségra se synovcem z Itálie...vyzvedla jsem je přímo na letišti, aby jsme se užili co nejvíce...máme před sebou parádní dny až do pondělí...to zase odlétají. Neměla jsem naplánovaná žádná vyšetření...až ve čtvrtek mi náhle zazvonit telefon a sestřička mě objednala k lékařce na pondělí 18.února...vše se prý dozvím na místě...nic mi nechtěla říci...asi ani nesmí nic sdělovat.
V pondělí jsem tedy vyrazila sama do FNKV, na všechna vyšetření, kromě té první zprávy o nálezu ze 7.2.2019, kde se mnou byl manžel, jezdím sama. Manžel se mne vždy ptá jestli má jet se mnou, nebo mě někam doprovodit, odvézt...ale s díky jsem zatím do tohoto okamžiku znovu jeho nabídku nevyužila...Ale vždy tu byla! Říkala jsem, že jsem přeci samostatná žena, lékařské zprávy vyslechnu a vše manželovi doma řeknu...No, vlastně mu volám vždy hned jakmile opustím ordinaci...voláme si hodně a často...ale rádi! Jsem silná žena a jen tak mě něco nerozhodí, ale pravda je, že po této návštěvě jsem litovala...proč??? Protože asi působím jako jemná, drobná blondýnka, před lékaři mám pokoru a cítím respekt...důvěřuji jim a věřím. Tedy se chovám slušně, poslušně a i když skoro vždy říkám co si myslím, lékaře obdivuji a smekám!!! Zvláště některé...
Seděla jsem v čekárně před ordinací ještě s dalšími pacienty...paní doktorka si vzala do ordinace manželský pár středního věku..to jsem asi i já, co??? Cca po 20 minutách si mne paní doktorka vzala do ordinace...ano, do stejné ordinace kde, byl již zmíněný pár...seděli jsme tam vedle sebe a paní doktorka mi jen řekla, že paní ještě čeká na nějaké výsledky, tak prý zatím vyřídíme mě...
Tak mi paní doktorka, kterou jsem viděla poprvé (a naposledy) v životě sdělila nález z biopsie...Vlastně to říkala nám třem...mě a manželskému páru, což byli úplně cizí lidé...Říkala jsem si...proboha, proč mi tady říká tak intimní a závažné věci před cizími lidmi, to nestojím lékařce ani za kousek soukromí??? Pak mě hned napadlo GDPR...jak se to hrozně řeší a dodržuje...tady asi ne!
Ale z těch informací, které na mne lékařka vychrlila bez obalu, jsem byla v takovém šoku, že jsem se nezmohla na nic...A to byl právě ten moment, kdy jsem litovala, proč tady nemám svého manžela...Už vizáží je to kus chlapa a jednáním dublovaný...a za další, čtvrtá židle už v ordinaci nebyla...Jsem si jistá, že pokud by tam se mnou manžel byl, tak by nedovolil, aby nás informovala před naprosto cizími lidmi...a myslím, že by si to ani lékařka nedovolila z respektu k němu...protože ho opravdu budí!
Paní doktorka mi vlastně řekla, že ty "dvě kuličky" ze kterých odebíral pan doktor biopsií vzorky jsou mnohem horší než ten prvotní nález ze 7.2.2019..ten se jevil jako banální!
Tyhle "kuličky" můžou metastázovat do těla, nejčastěji do plic, kostí a jater...musíte tedy podstoupit i další vyšetření těchto orgánů, aby jsme věděly, že je vše v pořádku...Ty nádory mají velmi vysokou růstovou aktivitu, tedy je nutné, je co nejdříve odstranit. Při takovém vážném nálezu budete asi podstupovat chemoterapii a také biologickou léčbu. Odstraníme celé prso, ať tam nic nezůstane! Naplánovala jsem Vám operaci na 19.4.2019, vyplníme potřebné papíry a za měsíc se uvidíme...teď odjíždím na dovolenou..." tak nějak mi to paní doktorka sdělila...:-(
A ještě paní doktorka dodala..."ráda bych vás prohlédla, ale nebudu Vás tady svlékat před cizím chlapem"..to už jsem jen zírala!!!   
Ještě jsem si měla skočit objednat vyšetření RTG plic, UZV jater a scintigrafii kostí...tak jsem vzala papíry a poslušně šla...prý zatím zase dořeší případ té paní...Cestou jsem si říkala, to je jak zlý sen..co to mám vlastně za nález, paní doktorka mi totiž moc ani neřekla, to prý mi sdělí onkolog...ona je operatér. Jsem laik a ještě jsem byla v šoku...
Když jsem se vrátila zpět po tom objednání na vyšetření, tak jsem si sedla před ordinaci a vyčkala až lékařka dořeší případ té paní...bylo za dveřmi slyšet, že jsou ještě uvnitř. Ani by mě nenapadlo klepat a jít dovnitř...a ještě hůře slyšet co řeší s paní. Pak jsme se v ordinaci vyměnili...já jsem dostala štos papírů na přečtení, vyplnění a podepsání. A prý se tedy uvidíme za měsíc při operaci...a čau!
Byla jsem ráda, že jsem vypadla...sedla jsem do auta, hned jsem volala manželovi...bylo mi hrozně..ani nevím zda mě víc zasáhl ten špatný nález nebo jednání lékařky! Vůbec nechci nějaké speciální zacházení, lítost a soucit už vůbec ne...ale asi trochu soukromí i citlivý přístup by si každý člověk zasloužil...tím spíš, když se mu sděluje taková zpráva...
Bohužel je to o lidech...možná je to jen můj pocit, nebo neměla lékařka zrovna svůj optimální den, nebo je to pro ní již rutina...ale každopádně jsem si řekla...TAK TOHLE NECHCI!!!
V hlavě jsem zapnula autopilota a dojela v šoku domů...tady jsem to nějak vstřebávala a snažila se ve všech těch informacích zorientovat...ale moc mi to nešlo. Také jsem si manželovi na rameni pobrečela...vlastně jsem se dnes dozvěděla, že je to mnohem horší, než se původně zdálo...a že nade mnou stáli andělé!!! Také jsem moc nechápala proč bude operace až za měsíc, když jsou ty kuličky tak moc nebezpečné...
Ale věděla jsem zcela jasně, že u téhle paní doktorky se rozhodně nechci nechat operovat...a řekla jsem si, že tady jde o mě, a jen já si rozhodnu kdo a kde mě bude operovat...tuhle možnost má každý pacient.
Dala jsem na vnitřní instinkt a obrátila jsem na paní doktorku-onkoložku z Motola, kde jsem byla už v únoru na konzultaci. Právě ona mi vysvětlila na začátku nejvíce věcí, hlavně mi je vysvětlila takovým způsobem, že jsem je jako laik byla schopná chápat a trochu pochopit. Hlavně paní doktorka je opravdu velmi milá, empatická a lidská...a nyní vám mohu sdělit, že je to moje ošetřující lékařka..se kterou se i často zasmějeme, pobavíme a cítím se v její péči opravdu výborně!!!! A důvěra k lékaři je strašně důležitá.
Tak...teď už je jasné, že jsem celou léčbu, včetně operace, ke které se asi dostanu v dalším článku podstoupila v Motole. A jsem moc ráda, že jsem si nakonec opravdu vybrala Motol (ke kompletní a komplexní léčbě) protože, tady jsem se opravdu potkala jen se samými lékaři i sestřičkami, kteří tady jsou pro pacienty...Opravdu jsem z přístupu a péče nadšená a velmi pozitivně rozčarovaná!!!

Pro dnes tedy končím...ráda bych psala, ale čeká mě dnes další "poprvé"...jedu si koupit nové prso a pak také vlasy...zatím mám ty své (myslím vlasy), ale brzy asi vypadají...tak ať jsem připravená.. A také na kontrolu do Motola s tím mým novým portem...který mám od úterý...No, vidíte potřebuji vám ještě napsat tolik novinek a tolik zajímavého...ale copak to stíhám??? Pořád se něco děje...
Ale teď s tím novým compem to určitě půjde dobře a musím, říci, že jsem z něj nadšená...

Mějte všichni krásný i když deštivý den..Štěpánka..:-)
p.s. zase brzy napíšu...

...právě jsem dopsala nový článek

...píše skoro sám..:-)


Komentáře

Okomentovat